Opdracht

“Los de data issues op die gaan ontstaan na het migreren van klanten van Oxxio naar Eneco. Zorg er voor dat we in control komen en dat de eindklant er zo min mogelijk van merkt”

Resultaat

Alle (>100) verschillende datafouten en –uitval-categorieën zijn gedetailleerd in kaart gebracht.

Op een gecontroleerde en ordentelijke manier meer dan 2.000 mandagen aan uitval handmatig opgelost door ~80 medewerkers in 1,5 maand.

Data Management

Aanpak

Per fout/uitvalcategorie is een analyse uitgevoerd hoe deze op te lossen (incl werkinstructie), is bepaald wie het kan oplossen, welke rechten daarvoor nodig zijn, hoe lang een case duurt en welke onderlinge afhankelijkheden er zijn tussen issues. Met deze data is een tool gebouwd van waaruit de te corrigeren data is gedistribueerd aan de medewerkers en waarmee verwerkte uitval werd afgemeld.

Bijzonderheden

Het ConsultancyHuis haakte in vrij laat stadium van de migratie aan. De opdracht kreeg hierdoor een duidelijk ‘opruim’ karakter in plaats van een ‘voorkom’ karakter. Er is een tool ontwikkeld om al het werk over 80 man te verdelen.

Samen met IT zijn data manipulaties uitgevoerd om 300 mandagen aan werk te besparen.

Reactie Klant

“Ik wil je bedanken voor je geweldige inzet. Je hebt bijgedragen aan het succes van de migraties. Je bijdrage in de procesoptimalisatie heb je gestructureerd aangepakt. De Lean training heeft frisse inzichten gegeven”

Hans Dorst

Hans Dorst

Professional

De aanpak en het resultaat heeft ervoor gezorgd dat Eneco opnieuw contact met Het ConsultancyHuis opnam toen een soortgelijke migratie uitgevoerd moest worden.